Brand de tara:

Brand de țară:

Autoritățile române ignoră prostește un vector de imagine care și-a demonstrat deja eficiența, un vector cu mult mai atrăgător decât prăfuitul Dracula: brandul neolitic.

"Brandul de țară": imagine externă în care România este identificată cu un amalgam ciudat, în care Nadia Co­mă­neci, Hagi și Ilie Năstase sunt adu­nați la grămadă cu Dracula, iar mă­măliga și sarmalele, cu Ceaușescu. Dar de niște ani buni, mai-marii noș­tri se zbat să inventeze un "brand" ade­­­vărat, care să ne aducă celebrita­tea, dar și banii turiștilor care ne cam ocol­esc. Mai întâi a fost "Dracula Land", parcul tematic mort încă din fașă. A urmat "Fabulospirit"-ul, hi­mera care a trăit doar în actele oficiale. Iar acum testează, pe foarte mulți bani, "Land of Choice", bazaconia legată de frunza ministresei Udrea – simbol grafic banal, un soi de "Foaie verde, laba gâștii". În tot acest timp, un tezaur discret ne-a promovat deja ima­ginea în lume mult mai eficient de­cât ar reuși vreodată bătrânul Dra­cula, fie el chiar și aliat cu frunza Ele­nei.

"Brand"-ul care ne-a făcut deja ce­lebri în lume vine din negura tim­pu­lui, icoană a istoriei străvechi. Iar vectorii săi de imagine sunt "Gânditorul de la Hamangia", "Zeița de la Vi­dra", "Idolul de la Moigrad", altarul ze­ilor neștiuți de la Parța, superba ce­ramică de Cucuteni ori ciudații idoli Gumelnițani. Vi se par doar cioburi hârbuite și potcoave de cai morți? Fals: sunt martorii vremurilor când de aici, de pe meleagurile noastre, se dădea "ora exactă" a civilizației eu­ropene. Până de curând, doar oa­menii de știință erau familiarizați cu aceste relicve. Dar asta s-a schimbat în ultimii ani, de când vestigiile preistoriei noastre au ieșit în lume, prin câteva expoziții senzaționale.

Sursa: http://www.jurnalul.ro/special/special/brand-de-tara-ganditorul-mai-percutant-decat-dracula-569119.html